با سلامی دوباره به شما عزیزان، دراین مقاله در مورد آیه ای ازانجیل متی باب 3 آیه 11 میپردازیم. در این آیه باز باید گفت که مفسرین اسلامی از جمله مفسر دینی آقای عبد الاحد مدعی هستند که این آیه اشاره به "محمد پیامبر اسلام" اشاره شده، و نه عیسی مسیح.
در ابتدا آیه مذکور را برای عزیزان در این قسمت مینویسم:
من شما را به آب بجهت توبه تعمید میدهم لکن او که بعد از من میآید از من تواناتر است که لایق برداشتن نعلین او نیستم او شما را بروح القدس و آتش تعمید خواهد داد. انجیل متی باب 3 آیه 11.
برای اطلاع بیشتر عزیزان باید بگویم که آیه فوق از زبان یحیی تعمید دهنده میباشد. مفسر اسلامی داوود عبد الاحد مدعی است که عبارت " بعد از من " در آیه، "عیسی مسیح" را از شمول متن آیه خارج میکند، چرا که این دو شخص { عیسی و یحیی} در یک زمان متولد و در یک زمان نبوتشان شروع شد و در ضمن شخص مورد نظر یحیی تعمید دهنده نمیتواند "عیسی" باشد چرا که اگر منظور عیسی بود حتما خود یحیی تعمید دهنده چون یک شاگرد باید از عیسی پیروی میکرد.
باز داوود عبد الاحد اضافه میکند: اگر عیسی واقعا همان شخص مورد نظر یحیی بود، هیچ لزومی نداشت که ولی بدست شخصی مادون {زیر دست} خود و همانند یک یهودی توبه کار معمولی از دست یحیی در رود اردن تعمید بگیرد آنهم بجهت آموزش توبه. و باز اضافه میکند که در واقع یحیی تعمیده دهنده نمیدانست عطای رسالت به عیسی بن مریم داده شده تا اینکه در زندان خبر معجزات عیسی را شنید. و بالاخره چون شخص مورد نظر پیشگویی یحیی تعمید دهنده میبایستی از اروشلیم و معبد جلال بیشتری داده شود، آقای داوود عبد الاحد به این آیات اشاره میکند. طبق آیات مندرج در کتاب حججی نبی.
یهوه صبایوت میگوید نقره از آن من و طلا از آن من است* یهوه صبایوت میگوید جلال آخر اینخانه از جلال نخستینش عظیمتر خواهد بود و در اینمکان سلامتیرا خواهم بخشید قول یهوه صبایوت این است.
کتاب حججی باب 2 آیات 8 و 9.
طبق آیات مذکور آقای عبد الاحد میگوید: پس طبق آیات مذکور این اشاره به عیسی مسیح نیست. چرا که در غیر اینطورت " اعتراف به شکست کامل در کل رسالت" است.
برای پاسخ به این مفسر اسلامی باید گفت، اولا رسالت و ماموریت مسیح عیسی نه هم زمان با یحیی تعمید دهنده بوده، بلکه طبق گفته آیه 16 و 17 بعد از یحیی تعمید دهنده شروع شد. چرا که اگر عزیزان به خود همین آیات مراجعه کنند متوجه شروع ماموریت عیسی مسیح خواهند شد. طبق نوشته های انجیل متی رسالت یحیی تعمید دهنده از باب سوم در آیه اول شروع میشود: به این توجه کنید:
و در آن ایام یحیی تعمید دهنده در بیابان یهودیه ظاهر شد و موعظه کرده میگفت. انجیل متی باب 3 آیه 1.
و حال اگر به آیات 16 و 17 همین باب توجه کنیم میبینم که مدتی بعد رسالت و ماموریت عیسی مسیح شروع میشود. خواهش میکنم به این آیات توجه کنید:
اما عیسی چون تعمید یافت فورا از آب برآمد که در ساعت آسمان بروی گشاده شد و روح خدا را دید که مثل کبوتری نزول کرده بروی میآید* آنگاه خطابی از آسمان در رسید که اینست پسر حبیب من که از او خوشنودم.
انجیل متی باب 3 آیات 16 و 17.
و بازعزیزان میبینیم که مسیح عیسی در بیابان بدست "ابلیس شیطان" به مدت 40 روز آزمایش شد و بعد از آن رسالت و ماموریت او آغاز شد. برای اطلاعات بیشتر به انجیل متی باب 4 آیات 1 تا 11 مراجعه کنید.
باید گفت احترامی که یحیی تعمید دهنده برای عیسی مسیح داشته او را بر آن داشت تا به او بگوید: او از من بزرگتر است که لیاقت بستن بند کفش های او را ندارم. (به آیه 11 در ابتدا همین مقاله مراجعه کنید.)
در مورد تعمید گرفتن مسیح عیسی از دست یحیی باید گفت این تعمید نه برای "توبه از گناهان" بود بلکه برای اتمام عدالت تا به کمال برسد. چون در حقیقیت مسیح نیامده بود که شریعت را باطل کند بلکه کلام خدا میگوید او آمد تا شریعت را تمام کند ( تا تمام پیشگویی های که در مورد مسیح موعود پیشگویی شده بود را انجام دهد تا ثابت شود او مسیح موعود است).
عیسی در جواب وی (یحیی تعمید دهنده) گفت الآن بگذار زیرا که ما را همچنین مناسب است تا تمام عدالت را بکمال رسانیم پس او را واگذاشت. انجیل متی باب سوم آیه 15.
عزیزان، او لازم بود تا الزامات شریعت را انجام دهد، در غیر اینصورت چنان که باید و شاید، او نمیتوانست عادل به معنایی واقعی باشد. به این آیات توجه کنید:
پس هیچ قصاص نیست بر آنانیکه در مسیح عیسی هستند* زیرا که شریعت روح حیات در مسیح عیسی مرا از شریعت گناه و موت آزاد گردانید* زیرا آنچه از شریعت محال بود چونکه بسبب جسم ضعیف بود خدا پسر خود را در شبیه جسم گناه و برای گناه فرستاده بر گناه در جسم فتوی داد* تا عدالت شریعت کامل گردد در مایانیکه نه بحسب جسم بلکه بر حسب روح رفتار میکنیم* زیرا آنانیکه بر حسب جسم هستند در چیزهای جسم تفکر میکند و اما آنانیکه بر حسب روح هستند در چیزهای روح. رساله رومیان باب 8 آیات 1 تا 5.
چنانکه قبلا گفته شده مفسر اسلامی آقای عبدالاحد میگوید: اگر عیسی واقعا همان شخص مورد نظر یحیی بود، هیچ لزومی نداشت که ولی بدست شخصی مادون {زیر دست} خود و همانند یک یهودی توبه کار معمولی از دست یحیی در رود اردن تعمید بگیرد.
در پاسخ این ادعا باید گفت: زمانی که یحیی تعمید دهنده عیسی را تعمید داد او به خوبی متوجه این موضوع شد که عیسی همان مسیح موعود است، زیرا که او با الهام الهی و روح القدس این چنین فرمود: "اینکه بره خداوند که گناه جهان را برمیدارد.
و در فردای آن رور یحیی را دید که بجانب او میآید پس گفت اینک بره خدا که گناه جهانرا برمیدارد.
انجیل یوحنا باب اول آیه 29.
ادامه دارد....
برادر شما یوحنا
در ابتدا آیه مذکور را برای عزیزان در این قسمت مینویسم:
من شما را به آب بجهت توبه تعمید میدهم لکن او که بعد از من میآید از من تواناتر است که لایق برداشتن نعلین او نیستم او شما را بروح القدس و آتش تعمید خواهد داد. انجیل متی باب 3 آیه 11.
برای اطلاع بیشتر عزیزان باید بگویم که آیه فوق از زبان یحیی تعمید دهنده میباشد. مفسر اسلامی داوود عبد الاحد مدعی است که عبارت " بعد از من " در آیه، "عیسی مسیح" را از شمول متن آیه خارج میکند، چرا که این دو شخص { عیسی و یحیی} در یک زمان متولد و در یک زمان نبوتشان شروع شد و در ضمن شخص مورد نظر یحیی تعمید دهنده نمیتواند "عیسی" باشد چرا که اگر منظور عیسی بود حتما خود یحیی تعمید دهنده چون یک شاگرد باید از عیسی پیروی میکرد.
باز داوود عبد الاحد اضافه میکند: اگر عیسی واقعا همان شخص مورد نظر یحیی بود، هیچ لزومی نداشت که ولی بدست شخصی مادون {زیر دست} خود و همانند یک یهودی توبه کار معمولی از دست یحیی در رود اردن تعمید بگیرد آنهم بجهت آموزش توبه. و باز اضافه میکند که در واقع یحیی تعمیده دهنده نمیدانست عطای رسالت به عیسی بن مریم داده شده تا اینکه در زندان خبر معجزات عیسی را شنید. و بالاخره چون شخص مورد نظر پیشگویی یحیی تعمید دهنده میبایستی از اروشلیم و معبد جلال بیشتری داده شود، آقای داوود عبد الاحد به این آیات اشاره میکند. طبق آیات مندرج در کتاب حججی نبی.
یهوه صبایوت میگوید نقره از آن من و طلا از آن من است* یهوه صبایوت میگوید جلال آخر اینخانه از جلال نخستینش عظیمتر خواهد بود و در اینمکان سلامتیرا خواهم بخشید قول یهوه صبایوت این است.
کتاب حججی باب 2 آیات 8 و 9.
طبق آیات مذکور آقای عبد الاحد میگوید: پس طبق آیات مذکور این اشاره به عیسی مسیح نیست. چرا که در غیر اینطورت " اعتراف به شکست کامل در کل رسالت" است.
برای پاسخ به این مفسر اسلامی باید گفت، اولا رسالت و ماموریت مسیح عیسی نه هم زمان با یحیی تعمید دهنده بوده، بلکه طبق گفته آیه 16 و 17 بعد از یحیی تعمید دهنده شروع شد. چرا که اگر عزیزان به خود همین آیات مراجعه کنند متوجه شروع ماموریت عیسی مسیح خواهند شد. طبق نوشته های انجیل متی رسالت یحیی تعمید دهنده از باب سوم در آیه اول شروع میشود: به این توجه کنید:
و در آن ایام یحیی تعمید دهنده در بیابان یهودیه ظاهر شد و موعظه کرده میگفت. انجیل متی باب 3 آیه 1.
و حال اگر به آیات 16 و 17 همین باب توجه کنیم میبینم که مدتی بعد رسالت و ماموریت عیسی مسیح شروع میشود. خواهش میکنم به این آیات توجه کنید:
اما عیسی چون تعمید یافت فورا از آب برآمد که در ساعت آسمان بروی گشاده شد و روح خدا را دید که مثل کبوتری نزول کرده بروی میآید* آنگاه خطابی از آسمان در رسید که اینست پسر حبیب من که از او خوشنودم.
انجیل متی باب 3 آیات 16 و 17.
و بازعزیزان میبینیم که مسیح عیسی در بیابان بدست "ابلیس شیطان" به مدت 40 روز آزمایش شد و بعد از آن رسالت و ماموریت او آغاز شد. برای اطلاعات بیشتر به انجیل متی باب 4 آیات 1 تا 11 مراجعه کنید.
باید گفت احترامی که یحیی تعمید دهنده برای عیسی مسیح داشته او را بر آن داشت تا به او بگوید: او از من بزرگتر است که لیاقت بستن بند کفش های او را ندارم. (به آیه 11 در ابتدا همین مقاله مراجعه کنید.)
در مورد تعمید گرفتن مسیح عیسی از دست یحیی باید گفت این تعمید نه برای "توبه از گناهان" بود بلکه برای اتمام عدالت تا به کمال برسد. چون در حقیقیت مسیح نیامده بود که شریعت را باطل کند بلکه کلام خدا میگوید او آمد تا شریعت را تمام کند ( تا تمام پیشگویی های که در مورد مسیح موعود پیشگویی شده بود را انجام دهد تا ثابت شود او مسیح موعود است).
عیسی در جواب وی (یحیی تعمید دهنده) گفت الآن بگذار زیرا که ما را همچنین مناسب است تا تمام عدالت را بکمال رسانیم پس او را واگذاشت. انجیل متی باب سوم آیه 15.
عزیزان، او لازم بود تا الزامات شریعت را انجام دهد، در غیر اینصورت چنان که باید و شاید، او نمیتوانست عادل به معنایی واقعی باشد. به این آیات توجه کنید:
پس هیچ قصاص نیست بر آنانیکه در مسیح عیسی هستند* زیرا که شریعت روح حیات در مسیح عیسی مرا از شریعت گناه و موت آزاد گردانید* زیرا آنچه از شریعت محال بود چونکه بسبب جسم ضعیف بود خدا پسر خود را در شبیه جسم گناه و برای گناه فرستاده بر گناه در جسم فتوی داد* تا عدالت شریعت کامل گردد در مایانیکه نه بحسب جسم بلکه بر حسب روح رفتار میکنیم* زیرا آنانیکه بر حسب جسم هستند در چیزهای جسم تفکر میکند و اما آنانیکه بر حسب روح هستند در چیزهای روح. رساله رومیان باب 8 آیات 1 تا 5.
چنانکه قبلا گفته شده مفسر اسلامی آقای عبدالاحد میگوید: اگر عیسی واقعا همان شخص مورد نظر یحیی بود، هیچ لزومی نداشت که ولی بدست شخصی مادون {زیر دست} خود و همانند یک یهودی توبه کار معمولی از دست یحیی در رود اردن تعمید بگیرد.
در پاسخ این ادعا باید گفت: زمانی که یحیی تعمید دهنده عیسی را تعمید داد او به خوبی متوجه این موضوع شد که عیسی همان مسیح موعود است، زیرا که او با الهام الهی و روح القدس این چنین فرمود: "اینکه بره خداوند که گناه جهان را برمیدارد.
و در فردای آن رور یحیی را دید که بجانب او میآید پس گفت اینک بره خدا که گناه جهانرا برمیدارد.
انجیل یوحنا باب اول آیه 29.
ادامه دارد....
برادر شما یوحنا
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر