۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

فرضیه تحریف کتاب مقدس

متاسفانه در طول تاریخ اغلب اشکالات پیروان ادیان در درک و فهم کتب مقدس یکدیگر زائیده افکار و نظریه پیروان این ادیان به موضوع وحی و الهام و مکاشفه دارد . بخاطر همین افکار و اشتباهات همواره در تمامی طول تاریخ متاسفانه به طور غیر منصفانه  کتابمقدس مسیحیان مورد حمله ی مخالفان پیروان دیگر ادیان قرار گرفته است.
 البته از آنجایی که ما مسیحیان میدانیم کتاب مقدس کلام زنده ی خداست در تعجب نخواهیم بود که پیروان دیگر ادیان بخصوص دوستان مسلمان با دلایل گوناگون بخواهند اعتبار آن را به زیر سوال ببرند.
همانطوری که قبلا ذکر کردم موضوع وحی و الهام  و مکاشفه مهم است و باید این نکته را ما مسیحیان بویژه در رابطه با دوستان مسلمان مد نظر بگیریم.
 مسئله دومی که ما مسیحیان باید فراموش نکنیم تفسیر کتاب مقدس برای دوستان مسلمان نظریه ای هست که دوستان مسلمان در مورد کتاب مقدس مسیحیان دارند.  برای مثال همه دوستان چه مسیحی و چه مسلمان میدانند اختلافات زیادی در مطالب مشترک (کتاب مقدس و قرآن) وجود دارد از جمله میتوانم به آفرینش آدم و سقوط آدم، موضوع داستان ابراهیم، داستان نوح و همچون داود و سلیمان نبی و از همه مهمتر داستان مسیح عیسی در بدنیا آمدن و مرگ و قیام او و غیره اشاره کنم.    متاسفانه این مشترکات و اختلافات مندرجه در کتاب مقدس و قرآن، اختلافات بین پیروان این دو مذهب باعث این همه سوء تفاهمات و اشکالات در این زمینه میشود.
براین همه مشکلات باید این را هم اضافه کنیم که دوستان مسلمان عقیده دارند که دین آنها آخرین دین و رسالت دین آنها مهر نهایی را در نبوت داراست و در نظر خودشان برتری دین آنها سبب شده که محتویات کتابهای آسمانی ماقبل اسلام باید مطابقت تام با کتاب قرآن آنها داشته باشد در غیره  این صورت پس کتب مقدس آنها پر از اشکال و تحریف شده و غیر واقعی میباشد.
 و این فرضیه تحریف  در نظریه و افکار این دوستان دوستان  این چنین برشان تلقین گشته که یهودیان و مسیحیان در کتب مقدس خود دست برده اند و آن را تحریف کردند.  و هر جا که در کتاب مقدس داستانی پیدا شود که با قرآن اختلاف داشته باشد یهودیان و مسیحیان مقصر هستند
چرا که آنها موجب تحریف کتب خود شدند و اگر این کار را (منظور تحریف و دست بردن) انجام نداده بودند حتما پیروان یهودیت و مسیحیت دین اسلام پذیرا میشدند و به اسلام در میآمدند ولی جهل در یهودیت و مسیحیت آنها را از پذیرش اسلام محرم کرده است.
 اما حمد خدای را شاکریم که به کمک روح القدس میتوانیم دلایل فراوانی بیاوریم که نشان میدهد کتب مقدس معتبر و منبع قابل قبولی برای اعتما کردن است.
اولین دلیل برای اثبات حقانیت کتاب مقدس این است که باید به تاریخ مراجعه کنیم و بگویم دوستان گرامی کتاب مقدس مسیحیان حداقل 300 سال یعنی سه قرن قبل از پیدایش اسلام و رسالتش بر مسلمین به صورت قانونی مورد تائید دنیایی مسیحیت قرار گرفته  شده بود و در این خصوص مدارکی دال بر نوشته های خطی آن زمان در موزه های معتبر جهان باقی مانده که نشان میدهد نوشته های کتاب مقدس چه در زمان حال و چه در آن زمان یکی است و تغییری در آنها مشاهده نشده است. پس خود بخود این فرضیه که مسیحیت قبل از پیدایش اسلام  برعلیه آیات نازل نشده قرآن در کتب خود دست برد ه اند محال و کاملا بی اساس است.
دلیل دومی که حقانیت کتب مقدس را معتبر میکند پیشگوییهای کتب مقدس میباشد. پیشگویهای شگفت انگیز به عنوان مثال:   بیش از 2700 سال یهوه خدای عالم به اشعیاء نبی جزئیات نابودی شهر بابل و فتح این شهر را توسط کوروش پادشاه بزرگ ایران اعلام کرد. در این رابطه به کتاب اشعیاء باب 44 آیات 27 تا 45 و باب 13 آیه 19 مراجعه کنید. و حدودا 200 سال بعد این پیشگویی طبق گفته های کتاب مقدس اتفاق افتاد.
 پیشگوئی های دیگر در کتاب مقدس ادعای فرضیه تحریف را رد میکند پیشگوئی های شگفت انگیزی همانند پیشگوییهای در مورد عیسی مسیح است که در آن به تمام جنبه های زندگی مسیح از جمله تولد او از مریم باکره به کتاب اشعیاء نبی باب 7 آیه 14 مراجعه شود. ویا زندگی ومرگ و قیام و رستاخیز از مردگان ودیگر پیشگویهای دیگر....
دلیل دیگر بر حقانیت کتاب مقدس مطابقت این کتاب با علم و حقیقت علمی آن است. گرچه هیچ یک از الهیات دانان کتب مقدس ادعا نکردند که کتاب مقدس یک کتاب علمی است اما موضوعاتی را  بازگو میکند که ثابت میکند با علم هم خوانی دارد برای نمونه در قرون گذشته همه مردم دنیا بر این باور بودند که زمین هیچ گردشی ندارد و ثابت میباشد ولی کلام خدا در کتاب ایوب از گروی بودن زمین که بر هیچ چیزی استوار نیست ولی پایدار میباشد صحبت میکند.
یکی دیگر از دلیل حقانیت کتاب مقدس در پیدا شدن طومار دریای بحر میت میباشد در سال 1947 جوانی عرب که خود از پیروان اسلام بود طومار و نسخه های قدیمی  مربوط به سالهای 150 تا 200 میلادی را پیدا کرد جالب است بدانید که این طومار توسط راهبان یهودی قبل از سقوط اروشلیم در سال 70 میلادی پنهان شده بود. این نسخه ها که شامل 40000 قطعه میباشد مربوط به عهد عتیق میباشد که با بررسیهای محققان ثابت شده نوشته های این طومارها کاملا با نوشته های تاریخی مندرجه در کتاب مقدس هماهنگی دارد.
و در خاتمه به کلام زنده سرورمان مسیح اکتفا میکنم که دلالتی طلایی بر حقانیت کتاب مقدس دارد:                  زیرا هر آینه بشما میکویم تا آسمان و زمین زایل نشود همزه یا نقطه از توراه هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود.      انجیل متی باب5 آیه 20

  
برادر شما یوحنا