۱۳۹۰ دی ۱۳, سه‌شنبه

بازگشت و رجعت مسیح عیسی

متاسفانه افراد و فرقه هائی سعی کردند بازگشت و رجعت مسیح عیسی را با درک و فهم خود  بیان کنند، و با بررسی دقیق و بعضی اوقات سطحی پیشگوئیهای کتب مقدس قصد  داشتند که زمان دقیق بازگشت مسیح عیسی را مشخص کنند بعضی از این افراد و فرقه ها حتی سعی کردند سال و ماه و روز بازگشت را پیش بینی کنند. برای مثال: فرقه چارلز راسل
{ شاهدان یهوه} در سالهای 1876 تا 1943 میلادی به اعضاء خود تعلیم میدادند که مسیح عیسی در سال 1874 رجعت کرده آن هم به صورت نامرئی و بعد ها همین فرقه تعالیم خود را پس گرفت و اعلام کردند که اشتباهی در محاسبات این فرقه اتفاق افتاده است بنابرین رجعت و بازگشت مسیح  از سال 1874 به سال 1914 تغییر دادند. همچنین  رهبر اصلاحات پروتستان مارتین لوتر
 
 زمانی که آشفتگی و پریشانی اروپا را در قرن شانزدهم دید و این آشفتگی و پریشانی را بر کلیسا حاکم دید حدس زد که این موارد نشانه های بازگشت مسیح عیسی میباشد ولی میبینم که با گذشت پنج قرن از گمان زنی های  هنوز مسیح عیسی رجعت نکرده و حدس و گمان او اشتباه بوده است. همچنین یکی از کشیشان آمریکایی بنام کمپینگ در امریکا مدعی شد با کمک محاسبات ریاضی و رمزگشایی داستان طوفان عظیم در کتاب مقدس دنیا در ماه سپتامبر 1994 به پایان می رسد بعد از آنکه این پیش بینی اشتباه از آب در آمد او مدعی شد پیش بینی جدیدش در سال 2011 ماه مه روز بیست و یکم ساعت شش بعدازظهر بپایان میرسد.
ولی باز میبینم با گذشت بیش از هفت ماه هنوز دنیا به حیات خود ادامه میدهد و این حدس و گمان هم اشتباهی بیش نبود.
اگر ما به سخنان مسیح عیسی بر سر کوه زیتون توجه کنیم او به شاگردانش چنین فرمود: 
اما از آنروز و ساعت هیچکس اطلاع ندارد حتی ملائکه آسمان جز پدر من و بس.
انجیل متی باب 24 آیه 36.
البته طبق گفته مسیح عیسی خدای قادر مطلق برای خودش روز و ساعتی را برای بازگشت مسیح مقرر کرده است ولی کسی از آن روز و ساعت اطلاع ندارد در عین حال در عهد جدید برایمان نشانه هایی و علاماتی داده شده که با دیدن این علامات باید متعجب نشویم بلکه باید فقط هوشیار شویم تا به قول معروف از قافله عقب نمانیم. به گفته پولس رسول در این مورد توجه کنید:
اما ای برادران در خصوص وقتها و زمانها احتیاج ندارد که به شما بنویسم* زیرا خود شما بتحقیق آگاهید که روز خداوند چون دزد در شب میآید.
رساله اول تسالونیکیان باب 5 آیات 1 و 2.
در نقطه مقابل شاید بعضی افراد هم به این نحو عقیده داشته باشند: از آن جائی که کسی نمیداند مسیح عیسی چه زمانی برمیگردد پس لازم نیست در مورد علامات و زمانها گفته شده بیندیشیم یعنی این موضوع برایمان زیاد مهم نیست.  ولی نباید فراموش کنیم که مسیح عیسی در موعظه کوه زیتون بر لزوم هوشیاری و توجه به وقایعی که در اطراف ما در جریان است تاکید میکند. این گفته را میشود در مورد یهودیان اسرائیلی بیان کرد که آنها بر مبنای پیشگویهای عهد عتیق علامت و زمان تولد مسیح را میدانستند ولی همانطوری که همگان میدانند بسیاری از یهودیان آن زمان مسیح را فراموش کرده بودند. 
 
مسیح عیسی در انجیل متی باب 24 علامتهای به شاگردان داد تا با دیدن آنها بدانند ایام آخر نزدیک است و باید هوشیار باشیم و این یک نوع اخطار برای ایمانداران تلقی میشود. علاماتی مانند جنگها، زلزله ها، قحطی ها، کفر، خدانشناسی و سایر اخطارات مسیح به شاگردان. به این آیات توجه کنید:
جنگها و اخبار جنگها را خواهید شنید زنهار مضطرب مشوید زیرا که وقوع این همه لازمست لیکن انتهاء هنوز نیست* زیرا قومی با قومی و مملکتی با مملکتی مقاومت خواهند نمود و قحطیها و وباها و زلزلها در جایها پدید آید* اما همه اینها آغاز دردهای زه است.  انجیل متی باب 24 آیات 6 تا 8.
من به شخصه فکر کنم بسیاری از مواردی که مسیح عیسی در مورد آگاهی یا نشانه های ایام آخر گفته تقریبا بخصوص در سالهای اخیر در تمام جهان اتفاق افتاده و یا در حال انجام گرفتن است. علاقه به بازگشت مسیح عیسی در میان خیلی از گروه های مسیحی بحث روز شده و در میان ایمانداران احیا شده است به شخصه امیدوارم که بازگشت مسیح عیسی نزدیک شده باشد گرچه حدس و تحقق آن ممکن است باز طول بکشد و صدها سال دیگر به درازا بکشد و یا همین امروز و فردا انجام شود ولی هرگز نباید سال و یومی را برای آن روز در نظر بگیریم و به دیگران آن را تلقین کنیم مبادا موجب لغزش آنها شویم.
و هر که یکی از این کودکان را که بمن ایمان آوردند لغزش دهد او را بهتر است که سنک آسیائی بر گردنش آویخته در دریا افکنده شود.     انجیل مرقس باب 9 آیه 42. 

 
برادر شما یوحنا

هیچ نظری موجود نیست: